Šta raditi u slučaju kvara mobilnog telefona?

Mobilni uređaji su uvek sa nama i ne samo da nam olakšavaju svakodnevnicu, već bez njih ne možemo zamisliti jedan običan dan. Prevazišli su svoju osnovnu ulogu pozivanja i slanja SMS poruka, te su danas uređaji koji služe za zabavu, interakciju, informisanje i prisustvo u digitalno-društvenoj sferi života.

Posledica konstantne upotrebe mobilnih uređaja dovela je do toga da smo na neki način izgubili utisak o tome koliko ove mini mašine zaista vrede. Kvarovi su postali sasvim uobičajena pojava i nešto sa čime smo vremenom naučili da se nosimo.

Svako od nas ima svoj servis za telefone kome može poveriti svoj uređaj u slučaju kvara. Bez usluga ovih servisa, životni vek mobilnih telefona bi bio znatno kraći, s obzirom na neagtivne uticaje nastale zbog nepažnje.

U nastavku teksta pročitajte nešto više o kvarovima mobilnih telefona i šta raditi u tom slučaju.

Oštećenja na ekranu ne moraju nužno biti kobna

Habanje ekrana telefona je veoma česta pojava, te dolazi u rasponu od onih mali jedva primetnih ogrebotina nastalih u džepu ili torbi, pa sve do ozbljinijih oštećenja ekrana, kao posledica padova i udara u tvrdu površinu.

Površinska oštećenja ekrana će narušiti izgled telefona u estetskom smislu, ali ne moraju nužno da znače i opasnost po njegovu funkcionalnost. Često se dešava da telefon savršeno normalno radi, iako na prvi pogled njegov ekran deluje potpuno uništeno.

Problem nastaje onda kada oštećenja pređu zamišljenu tanku liniju između spoljašnjeg ekrana i displeja. U tom slučaju će manifestacija oštećenja biti poprilično primetna, sa mešanjem boja, crnilom ekrana i zamrzavanjem slike.

Nakon što primetite ovakve promene u ponašanju, preporučujemo da što pre posetite servis mobilnih telefona i predate ga u ruke stručnjacima. Ukoliko se to ne desi, kvarovi će dobiti ozbiljniji oblik, a dugotrajnost telefona postaće upitna. Samostalno saniranje štete u ovom slučaju nije poželjno.

Snaga baterije vremenom opada

Jedna od prednosti kupovine novog moblinog telefona jeste u snažnoj bateriji, koja na samom početku funkcioniše savršeno i traje do dva dana. Dugotrajnost baterije naravno zavisi i od njene snage, koja se razlikuje od zavisnosti od modela.

Bez obzira na to, svakako ćete moći da imate poverenja u bateriju novog telefona. Vremenom, usled prekomerne upotrebe i neadekvatnog načina dopune, njene sposobnosti počinju da opadaju. Slabljenje baterije kao takvo do određenog trenutka ne možemo nazvati kvarom, ali ni to nije greška kada mogućnosti opadnu ispod određene granice.

Primera radi, jasan znak da nešto nije u redu sa baterijom mobilnog telefona jeste to da ona može potrajati samo nekoliko sati, što složićete se, nije dovoljno. Zamena baterije na staijim uređajima je bila veoma jednostavna i mogao je obaviti maltene svako.

Danas se situacija sa napretkom tehnologije značajno promenila, te pametni telefoni zahtevaju zamenu baterije uz upotrebu odgovarajućeg alata, od strane lica specijalizovanog za ovaj poduhvat.

Kvašenje telefona ne smemo shvatati olako

Kvašenje telefona je danas takođe učestalo, a uređaji su postali poprilično otporni na mali stepen vlage. Ispadanje uređaja u vodu i njegovo kompletno kvašenje, odnosno potapanje je znatno veći problem.

Kao primer prihvatljivog rešenja u ovom slučaju često se izdvaja stavljanje telefona u pirinač, čije je svojstvo da upija vlagu i na taj način osuši mobilni. Ova praksa se pokazuje kao dobra, i omogućava telefonu dalji nastavak funkcionisanja, ali na kraći period.

Saveti stručnjaka ipak idu u drugom pravcu i nalažu nam da posle svakog ozbiljnijeg kvašenja uređaja potražimo pomoć i savet stručnjaka. Natopljenost uređaja može izazvati dugoročne posledice, iako to ne deluje kao realno neposredno posle incidenta.

Šta je dekodiranje telefona i da li ono može biti štetno?

Svaki mobilni operater teži da unapred svoje poslovanje, te ponekad uvode određene restriktivne mere prema svojim korisnicima, a jedna od njih jeste kodiranje.

Kodiranje samim tim ne predstavlja nikakvu štetu, već samo nemogućnost korišćenja kartice drugih operatera konkurentnih onom od koga ste telefon i kupili. Odatle sledi i opcija dekodiranja, tačnije otključavanja i pružanja mogućnsoti ubacivanja bilo koje SIM kartice u mobilni.

Operateri nisu u obavezi da obave dekodiranje sve dok vam ne istekne ugovor, dok sa druge strane posledice ovog procesa u samostalnoj režiji jeste kršenje garancije telefona i ugovora sa operaterom.

Tutorijali na internetu čine da procedura dekodiranja izgleda veoma jednostavno, ali imajte u vidu da su oni koji snimaju verovatno stručni. Takođe, proces se razlikuje u zavisnosti od modela, tako da bi idealno rešenje bilo da dekodiranje prepustite servisu za mobilne telefone.

Naglašavamo da je to potpuno legalna radnja, gde se ipak naglašava da isključivu odgovornost snose korisnici prema operateru, kada se radi o validnosti ugovora.

U odnosu na to koliko dobro čuvate vaš mobilni uređaj, proporcionalno dugo ćete imati i telefon vrhunskih sposobnosti na raspolaganju. Još jedan od faktora za dugotrajnost je i kvalitet samog uređaja, a vi se potrudite da izvučete najbolje od onoga što imate. Budite obazrivi prilikom korišćenja, a za svaki potencijalni kvar se obratite profesionalnom servisu mobilnih uređaja.

Autor teksta: Agencija za digitalni marketing Avokado 

Izvori fotografija:

https://www.pexels.com/photo/wrecked-iphone-1388947/

https://www.pexels.com/photo/close-up-photo-of-iphone-tempered-glass-288479/

error: Content is protected !!