OŠ „Feješ Klara“: Nastavnici primenjuju znanje stečeno na usavršavanju u Italiji

U okviru Erazmus plus programa, odobrenog od strane Tempus fondacije, dve grupe nastavnika OŠ „Feješ Klara“ boravile su u Italiji, gde su pohađale kurseve „IKT u nastavi“ i „Montesori metod u nastavi jezika u radu sa decom do 14 godina“. 

Direktorica Osnovne škole „Feješ Klara“, Hermina Čemere kaže da je ova obrazovna ustanova prepoznala potrebu da se na novi, drugačiji način usavršava:

Koleginice su uzele učešće u projektu „Erazmus plus“, i mi smo više nego zadovoljni svim onim što su one tamo naučile. Novo polugodište započeli smo sa novim elanom, koristimo nova sredstva i nove metode, tako da je nastava mnogo bogatija i interesantnija, na zadovoljstvo svih nas u školi – kaže Čemere. 

Projekat pod nazivom „Obrazovanje kao spoj kreativnosti, motivacije i saradnje“, realizovan je u OŠ „Feješ Klara“, od decembra 2018. do decembra 2019. godine. Učestvovalo je osam nastavnika, predmetne i razredne nastave, koji su u Italiji pohađali dva kursa u okviru Erazmus plus programa:

Jedna grupa nastavnika prisustvovala je kursu iz informaciono-komunikacionih tehnologija u nastavi, dok je druga grupa bila na obuci o primeni Montesori metoda u nastavi jezika. Jedan od ciljeva projekta bio je upoznavanje novih alata i metoda, koji će doprineti poboljšanju kvaliteta nastave, poboljšanju postignuća učenika i boljoj motivaciji đaka i nastavnika u samom obrazovnom procesu – objašnjava Vesna Kralj Damjanov, nastavnica matematike, informatike i računarstva. 

Nastavnici su na oba kursa imali priliku da rade na upoređivanju obrazovnih sistema u Italiji i ostalim evropskim zemaljama koje su učestvovale, među kojima su Španija, Litvanija, Češka, Nemačka, Rumunija i druge:

Na naše iznenađenje, situacija je manje više svuda ista. U razgovoru sa kolegama iz drugih zemalja, shvatili smo da smo, što se tiče finansiranja škole, nastave, zarade kolega i stručnog usavršavanja, svi negde na istom nivou – kaže Krulj Damjanov. 

Učiteljica Inga Atanacković, pohađala je u Italiji Montesori seminar:

Montesori pedagogdija je zaista predivna, ali razmenjujući iskustva i ideje sa kolegama iz drugih zemalja, došli smo do zaključka da ne možemo te metode potpuno da primenimo u našem obrazovnom sistemu. Montesori metode stvaraju samopuzdano dete i čoveka punog znanja i pravih osobina potrebnih za život. U njihovim školama ne postoji čas i nema zvona, nego dete samo bira šta i koliko će da uči – kaže Atanacković. 

Naša sagovornica kaže da su učesnici seminara znanje koje su stekli u Italiji nastojali da unesu u rad sa decom:

Napravili smo Montesori kutak i učionicu. Uložili smo značajan trud da napravimo zanimljiv materijal, koji je ključan da zainteresuje decu, probudi njihovu radozanlost i putem kojeg oni zapravo uče sami. Uspeli smo da to nekako implementiramo u našu nastavu, i videli da su deca jako zainteresovana da sma biraju, uče i istražuju. 

 

error: Content is protected !!