Zahvaljujući rekonstrukciji pruge MSK će uštedeti par stotina hiljada evra godišnje

„Infrastruktura železnice Srbije“ počela je juče rekonstrukciju pruge Кikinda – MSK, koja će značajno doprineti povećanju bezbednosti i efikasnosti železničkog saobraćaja, kao i produktivnosti rada Metanolsko-sirćetnog kompleksa. 

Prema rečima generalnog direktora MSK Kikinda, Mirka Latinovića, zahvaljujući remontu ove pruge „Metanol“ će ostvariti uštede od par stotina hiljada evra na godišnjem nivou: 

Za nas početak rekonstrukcije ove pruge deluje gotovo nestvarno. Ovih šest kilometara pruge do Železničke stanice sputavalo nas je da servisiramo kupce na zadovoljavajući način sa naših 210 cisterni. Imajući u vidu da je osovinsko opterećenje ove pruge bilo 16 tona po osovini, a da je u Evropi između 22 i 28 tona po osovini, morali smo da vozimo poluprazne vagone i imali mnogo gubitaka u tom poslu – kaže Latinović.

Godišnje se prugom Kikinda – MSK prevozi između 200 i 240 hiljada tona robe. Samo prošle godine ovom deonicom saobraćalo je 311 kompozicija sa po 17 cisterni, odnosno preko pet hiljada vagona: 

Bez remonta pruge, morali bismo da rentiramo barem po 15 cisterni za prevoz metanola po ceni od 15 evra po toni, i još toliko cisterni za prevoz sirćetne kiseline po ceni od 30 evra po toni, pa je lako izračunati koliko je to na godišnjem nivou – istakao je Latinović.

On je zahvalio Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, „Infrastrukturi železnice Srbije“ i Vladi Republike Srbije na realizaciji ovog projekta i naglasio da je remont pruge dokaz potencijalnim i novim kupcima da ubuduće više neće biti logističkih problema, a da će istovremeno sa aspekta bezbednosti omogućiti kontrolne preglede i redovne opravke cisterni Metanolsko-sirćetnog kompleksa. 

„Infrastruktura železnice Srbije“ prugu Kikinda – MSК rekonstruisaće samostalno, odnosno sopstvenim sredstvima, opremom i ljudstvom, a u okviru trogodišnjeg programa obnove regionalnih pruga u Srbiji koji je započela prošle godine. 

Radovi obuhvataju zamenu stare kolosečne rešetke na drvenim pragovima, nestandardnim šinama i kolosečnim priborom i zastorom od šljunka sa novom kolosečnom rešetkom na betonskim pragovima i zastorom od novog tucanika. Ugradiće se šine i pragovi pridobijeni sa magistralnih pruga, kao i novi. Završetak radova planiran je za mart 2020. godine, a njihova vrednost iznosi 3,36 miliona evra. 

 

error: Content is protected !!