Radio Ami na seminaru na Zlatiboru

Udruženje radio-stanica RAB Srbija, uz podršku Ministarstva kulture i informisanja, realizovalo je na Zlatiboru dvodnevnu obuku za voditelje, na temu ,,Jutarnji program na radiju – zašto je najvažniji i kako ga uraditi”. Predavanja su obuhvatala teorijski i praktičan deo, a cilj obuke je da se voditeljima na lokalnim radio-stanicama pomogne da pravilno koncipiraju i realizuju jutarnji program, koji je i najslušaniji. Među polaznicima bila je i naša voditeljka Vesna Bojić. 

Uz poštovanje svih preporučenih mera, obuke se organizuju sa malim grupama polaznika, a RAB Srbija je za sve učesnike obezbedio smeštaj na bazi punog pansiona u Hotelu „Mir“ na Zlatiboru“. Predavači su bili Nevena Azinović, kreativni direktor NAXI radija i Ferenc Berček, zamenik predsednice RAB Srbija, koji su polaznike upoznali sa najvažnijim stavkama pri kreiranju jutarnjeg programa, koji je presudan za rejting radio-stanice, jer se radio najviše sluša u jutarnjim satima. Naša koleginica Vesna Bojić kaže da je obuka, koja podrazumeva i interaktivne radionice, veoma zanimljiva i korisna:  

Predavači su nam ukazali na potrebu da jutarnji program bude pitak, autentičan, upečatljiv i interesantan slušaocima. Lepo se kaže, da bi vas slušali, moraju da vas čuju. Važno je da obraćanja budu kratka, konkretna i pozitivna, kao i da znamo kome se obraćamo. Rano ujutru ljudi se bude, neretko su pod stresom, tu su i deca, kućni ljubimci, mnogo toga treba odraditi i podmiriti, a ostati dobro raspoložen. Tu nastupa jutarnji program i voditelj koji mora u sve to da unese pozitivnu i optimističnu notu – objašnjava Vesna. 

Radio je medij koji uspostavlja emotivnu vezu sa svojim slušaocima i na taj način sa njima stvara osećaj povezanosti i zajedništva, naročito na početku dana, a pritom prenosi i važne informacije. Suština radija je baš u tom partnerstvu, a jutarnji program je njegov najvažniji deo. 

Imali smo i drugu temu, koja se odnosila na iskustva i primere, kako kod nas tako i u svetu. Razgovarali smo i o tome šta sve jutarnji program može da sadrži, kako bi on bio atraktivan i  zanimljiv, kako bismo privukli što više ljudi da slušaju našu stanicu – kaže Vesna. 

Ovaj projekat je praktično nastavak projekata koje je RAB Srbija realizovao 2017. 2018. i 2019. godine uz pomoć Ministarstva kulture i informisanja, kada je RAB potencijalnim oglašivačima predstavio prednosti radijskog oglašavanja i značaj radija kao medija. RAB je potom organizovao i praktične treninge za pisanje medijskih projekata, za produkciju i informativni program.

error: Content is protected !!