Nova knjiga istoričara Vladislava Vujina “Kaži prstom“: Velika Kikinda kroz novinske oglase i reklame
U Narodnom muzeju u Kikindi promovisana je nova knjiga kikindskog istoričara Vladislava Vujina pod nazivom “Kaži prstom“. Radi se o prikupljenoj građi novinskih oglasa i reklama u Velikoj Kikindi koje su izlazile od 1874. poput “Gross Kikinda zeitung“ do 1941. godine kada su izlazine novine “Jugosloven“.
U knjizi su opisane reklame, ali ne na marketinški način, već na istorijski, s obzirom na to da je autor pokušao da preko novinskih oglasa rekostruiše istoriju našeg grada na drugačiji način.
-Knjiga se sastoji od dvadesetak poglavlja i tako sam podelio knjigu da svako poglavlje nosi određene reklame, pa je tako prvo poglavlje o štamparijama jer su se one bavile oglašavanjem i nudile su oglašivačima prostor. Potom imamo poglavlje o bankarima jer su banke bile nosioci poslovanja u Kikindi, a interesantno je da je ubedljivo najviše reklama bilo u vezi sa modom. Veoma su se često reklamirale prodavnice tekstila, rezane, kratke robe, bilo je reklama berbera i novih frizura, imali smo fotografije, zatim ljude koji su reklamirali svoje građevinske firme i radove. Imali smo reklame restorana, hotela, gostionica, a bilo je i firmi koje su reklamirale prodaju svojih alkoholnih pića, tako da smo se kroz sve te teme bavili istorijom jer smo u poglavlju o reklamama za prodaju pića govorili i o istoriji piva u našem gradu, o vinu i rakiji. Knjgu sam, kako to biva, završio sa reklamama pogrebnih preduzeća – ispričao je autor knjige, Vladislav Vujin.
Izdavač knjige je Narodni muzej Kikinda, a sredstva za štampu obezbedili su Pokrajinski sekretarijat za kulturu, informisanje i odnose sa verskim zajednicama, kao i Grad Kikinda. Na promociji je prisustvovala članica Gradskog veća zadužena za kulturu i obrazovanje, Valentina Miskovski.
–Zaista mi je zadovoljstvo što je Grad Kikinda podržao publikaciju nove knjige kikindskog istoričara Vladislava Vujina i priznajem da sam se lično oduševila tematikom, tako da sam uverena da će i građani biti veoma zadovoljni kada budu pročitali ovu knjigu jer je tema o privrednicima u davnoj prošlosti počev od 1874. pa sve do početka Drugog svetskog rata, zato mislim da možemo preko ove knjige puno da naučimo o istoriji na drugačiji način i saznamo kako su to naši preci nekada promovisali u novinama svoje poslovanje i ovo je samo još jedan dokaz koliko možemo da naučimo od naših predaka – dodala je Mickovski.