Nedostatak radne snage: Ozbiljan problem i kako ga rešiti

Danas je u Regionalnoj privrednoj komori Severnobanatskog upravnog okruga u Kikindi održan sastanak Parlamenta prirvednika u proširenom sastavu Privredne komore Srbije, sa temom nedostatka radne snage. Na skupu su izneti podaci o stanju radne snage u Okrugu, a govorilo se i o neformalnim oblicima obrazovanja i dualnom obrazovanju kao modelima prevazilaženja ovog problema. 

Nedostatak radne snage, kao ozbiljan problem, postoji oko dve godine. Prvo se javio sporadično, u metalskoj struci, da bi kasnije eskalirao, uz realno očekivanje i bojazan da će situacija biti još lošija. Konstatovano da je neophodno preduzeti određene mere kako bi se smanjio odliv stručnih lica, ali i kako bi se povećao broj obučenih lica za različite tražene poslove i zanate. 

Na današnjem sastanku u Regionalnoj privrednoj komori o neformalnim oblicima obrazovanja i dualnom obrazovanju kao modelima prevazilaženja ovog problema govorila je Mirjana Kovačević, rukovodilac Centra za edukaciju, dualno obrazovanje i obrazovne politike Privredne komore Srbije. Ona je istakla da se sa ovim problemom ne suočava samo Srbija, nego i cela Evropa: 

Jako je veliki talas migracija radnika, iz zemalja u koje odlaze naši radnici njihovi radnici idu na sever Evrope. Jedan od načina rešavanja ovog problema su promene u obrazovanom sistemu, kao i sagledavanje uzroka u ambijentu za poslovanje i iznalaženje rešenja za njegovo poboljšanje, kako bi mladi po završetku školovanja ostali ovde – rekla je Kovačević. 

Naša sagovornica kaže da je važno ponuditi veću saradnju prirvede i obrazovnih institucija:

Rešenje smo videli u dualnom obrazovanju, i shvatili smo da daje rezultate. Ostvaruje se konekcija sa mladima već tokom ranog perioda u formalnom obrazovanju, i oni na taj način stiču iskustvo i veštine, i tako nalaze i smisao svog obrazovanja. Pokušavamo da i u neformalno obrazovanje unesemo dualni model, da oni koji su doneli pogrešnu odluku pri izboru profila, mogu da se prekvalifikuju. Takođe, sa dualnim obrazovanjem ušli smo i u visoko obrazovanje, jer kroz dualne oblike studija privrednici mogu da se razvijaju, a ujedno i privuku studente da se tokom školovanja okrenu praktičnoj primeni zanja koja stiču. 

error: Content is protected !!