Zašto je štampani materijal važan za marketing?

U današnje vreme, kada je digitalizacija poslovanja svakim danom sve prisutnija, postavlja se pitanje da li nam je zaista potreban printani materijal. Facebook i e-mail nam omogućuju da dođemo do gotovo svih ljudi na planeti, pa zašto bi nam onda bio potreban?

Potreban je.

Postoje situacije u kojima je jednostavno neophodan, naročito onda kada je pristup digitalnim uređajima ili mrežama onemogućen. Na primer, u restoranu vam treba meni, na putu vam treba putokaz ako nemate dometa ili ste u romingu, plakat u izlogu radnje pokazuje da je u toku sniženje itd.

Ovo su neki primeri iz svakodnevnog života, a ako vas interesuje zašto je printani materijal važan za marketing – saznajte u nastavku teksta.

Ono što ga čini konkurentnim je prenosivost

Prenosivost je ta, koja digitalni materijal čini tako ‘’laganim’’. Može da preleti pola sveta u jednoj sekundi. Međutim, štampani materijal je odmah iza digitalnog što se tiče prenosivosti. Kada ga jednom odštampate, zašta su vam, istina, potrebne savremene mašine i stručno osoblje, možete ga prenosti gde god poželite.

Nemate potrebe da ga priključujete u struju ili da ‘’kačite’’ na Wi-fi da biste ga koristili. Ovo je naročito korisno za stvari kao što su vaučeri i kartice sa popustima, odnosno kod stvari koje korisnik može staviti u džep ili novčanik i iskoristiti ih kada sledeći put poseti radnju.

Prenosivost takođe čini printani materijal idealnim za događaje i izložbe. Potencijalnom kupcu možete dati flajer sa podacima o vašem biznisu, na kom reklamirate vaše proizvode ili usluge. Na ovaj način će on završiti sa vašim flajerom u svojoj kući nakon događaja.

Doći ćete do mnogo većeg broja ljudi

U redu, možete digitalni i printani marketing suprotstavljati i upoređivati u nedogled, ali je mnogo bolje udružiti ih i na taj način delovati na oba polja. Tako ćete ostvariti maksimalan reach, odnosno, doći ćete do mnogo većeg broja ljudi.

Potencijalni kupci nisu samo na društvenim mrežama i u inboxu email-a, već su i na ulici, u kolima u saobraćaju, kod svoje kuće itd. Oni se kreću, aktivni su na raznim mestima i u raznim situacijama. Bilo bi dobro da pokrijemo sva polja i na taj način stignemo do maksimalnog broja ljudi.

Povraćaj novca je visok kod printanog materijala

Printani materijal se pokazao kao najefikasniji kod povraćaja sredstava uloženih u njega. Pojedine studije su čak pokazale da je reklamiranje štampanim materijalom najisplativije kada se posmatra procenat povraćaja investicije.

Korisnici imaju najviše poverenja u letke

Osim odličnog povraćaja ulaganja, štampani materijal se pokazao i kao najpouzdaniji. U anonimnoj anketi je ispitano preko 500 ljudi, koji su pokazali najveće poverenje prema flajerima. Rezultati pokazuju da su letci najmanje nametljivi i najpouzdaniji oblik marketinga.

Štampani materijal može povećati vidljivost brenda

Vidljivost brenda je među najbitnijim aspektima marketinga na duže staze. Brend je taj koji na kraju zadobija najveće poverenje kupaca i na osnovu koga vi možete biti njihov izbor u moru konkurencije.

Mnogo je načina na koje print može povećati vidljivost brenda. Na primer, šoljice sa otprintanim logotipom brenda u vašem kafiću su sjajan način da ljude za sve vreme njihovog boravka u kafiću podsećate ko je zaslužan za njihovo uživanje.

Možete poslati flajere ciljanoj populaciji podsećajući ih na vaš proizvod ili uslugu. Takođe, postavljanje transparenta na prometnom mestu koji će zapasti za oko velikom broju ljudi potpuno nenametljivo je odlična ideja.

Povećava pamtljivost i prepoznatljivost brenda

Naša čula su u uskoj vezi sa našim pamćenjem. Kada dodirnemo nešto vruće – opečemo se putem čula dodira, a mozak to zapamti kao negativno iskustvo. Ako u prometnoj ulici osetimo miris parfema za koji znamo da ga koristi nama draga osoba – odmah ćemo pomisliti na tu osobu i osvrnuti se ne bi li je ugledali.

Ako za naše flajere iskoristimo fin materijal, koji će već na sam dodir odavati utisak nečeg prijatnog. Ako se još potrudimo da skladno izgleda, da nije pretrpan tekstom i da ima lep dizajn, sve to će prikazivati naš proizvod kao takav, fin, skladan, prijatan i to će korisnik zapamtiti.

Sledećeg puta kada vidi logo našeg brenda, biće pred kupovinu, koju će verovatno izvršiti vođen onim prijatnim utiskom.

Dakle, da li je štampani reklamni materijal važan za marketing? Ako se koristi na pravi način definitivno jeste i to se vidi u mnoštvu navedenih prednosti koje donosi.

Autor teksta: Agencija za digitalni marketing Avokado

Izvori fotografija:

https://www.pexels.com/photo/woman-demonstrating-blank-business-card-in-light-room-7319300/

https://www.pexels.com/photo/vintage-placard-on-wall-in-room-6045132/

https://www.pexels.com/photo/question-mark-illustration-356079/

error: Content is protected !!