VŠSSOV: Objavljena monografija „Identifikovanje i podsticanje darovitosti dece predškolskog uzrasta“
Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost, na osnovu Konkursa za sufinansiranje obrazovnih programa i projekata ustanova visokog obrazovanja, odobrio je i sufinansirao štampanje knjige „Identifikovanje i podsticanje darovitosti dece predškolskog uzrasta“, čije su autorke profesorice VŠSSOV u Kikindi: dr Jelena Mićević Karanović, dr Milanka Maljković, dr Angela Mesaroš Živkov, dr Ljiljana Krneta, mr Srbislava Pavlov i Tanja Brkljač, master.

Monografija je nastala kao rezultat realizacije istraživanja pod nazivom „Identifikovanje i podsticanje darovitosti dece predškolskog uzrasta“ čiji je nosilac Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi. Članice istraživačkog tima su: dr Jelena Mićević Karanović, doktor psiholoških nauka i profesor psihološke grupe predmeta i autorka projekta; dr Milanka Maljković, doktor pedagoških nauka i profesor u oblasti metodike razvoja govora; dr Angela Mesaroš Živkov, doktor metodike nastave i profesor strukovnih studija u oblasti pedagoške i andragoške nauke; dr Ljiljana Krneta, doktor tehničkih nauka i profesor u oblasti računarskih nauka; mr Srbislava Pavlov, magistar u oblasti pedagoških nauka i predavač za pedagošku grupu predmeta i Tanja Brkljač, diplomirani filolog Engleskog jezika i književnosti – master i nastavnik stranog jezika, sve zaposlene u Visokoj školi strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi.
Monografija se intenzivno bavi problemom istaknutim u naslovu i sa teorijske i empirijske strane obrađuje značajnu i aktuelnu temu, a to je identifikovanje i podsticanje darovitosti kod dece predškolskog uzrasta. Monografija sadrži jasno podeljene oblasti: uvodni deo, 6 tema koje obrađuje 6 autorki i priloge.
Istraživanje se bavi ispitivanjem kako roditelji i vaspitači identifikuju darovitu decu predškolskog uzrasta i kako podstiču nominovane imajući u vidu da je zadatak svakog društva da svoje potencijale stavi u funkciju najboljih interesa darovitih. Identifikacija darovite dece početni je korak sistematskog podsticanja jer daroviti ne čine homogenu grupu nego ispoljavaju širok raspon individualnih specifičnosti. Istraživanje se bavi i ispitivanjem predrasuda, uvreženih mišljenja i zabluda o ovoj temi uz ispitivanje procene vaspitača o sopstvenoj kompetentnosti u radu sa nadarenima kao i njihovih konkretnih preporuka za rad sa darovitima kao decom sa posebnim potrebama. Roditelji i vaspitači su se izjasnili o stepenu slaganja sa tvrdnjama o darovitosti kao i o identifikovanju i podsticanju darovitosti dece predškolskog uzrasta.


