INFO Servis, Zabava

Kako brinuti o svom zdravlju i u vreme samoizolacije

Ako ste u karatinu kod kuće sa svojom porodicom i svi se osećate dobro, imate i te kako na čemu da budete zahvalni. Situacija u kojoj smo se našli podsetila je sve one koji generalno ne vode računa o imunitetu, da je opšte zdravlje organizma neprikosnoveno važno.

Zato i sada dok ste kod kuće treba da vodite računa o svom zdravlju, pre svega kako biste bili što otporniji na trenutnu pandemiju, a i kako biste obezbedili dugoročno dobro zdravstveno stanje.

Zdrava ishrana – bitno je šta unosimo u organizam

Stara izreka zdravlje na usta ulazi u potpunosti opisuje koliko izbor hrane utiče na to da li ćete biti zdravi ili ne. Sada kada ste u karantinu, i kada je cela porodica ponovo na okupu konačno imate priliku da svaki obrok učinite zdravim. Više ne važi “poješću bilo šta sa nogu” s obzirom da imate vremena da rasporedite uravnotežene obroke.

Takođe, u svoju ishranu možete uključiti i različite suplemente, koji će značajno uticati na održavanje vašeg zdravlja. Jedan od takvih je i maka prah, koja ima jedinstvena medicinska svojstva iako nije lek. Osim toga, u ishranu možete uključiti i dodatne vitamine, magnezijum i cink koji izuzetno povoljnu utiču na imunitet.

Od namirnica unosite što više povrća i voća,  a s obzirom da je proleće u toku izbor je sve veći i veći. Neka svaki vaš ručak sadrži povrće u kuvanom ili u svežem obliku. Birajte zeleniš, i ne zaboravite na lekovita dejstva belog luka.

Kada je u pitanju voće, potrudite se da ga unosite što više tokom dana. Svoju potrebu za slatkišima zamenite voćnim šećerom pa češće pravite voćne salate i smutije.

Na internetu ćete pronaći različite ideje za lagane doručke i užine ovog tipa, pa se zabavite spremajući eksploziju zdravlja u vidu voća. Na internetu možete pronaći i elektronsku pijacu, odakle možete i da poručite neophodne sastojke za zdravu ishranu.

Ne zaboravite da unosite što više dobirh masti koje su vam i te kako potrebne u ovom periodu. Smatra se da dobre masti iz mesa, kao i belančevine, povoljno utiču čak i na vaša pluća, što je u ovom periodu posebno značajno.

Vodite računa o higijeni – čistoća je pola zdravlja

Nije nam namera da vam ponovimo da treba redovno da perete ruke, jer smo to zaista čuli već dovoljno puta. Mi ćemo o higijeni govoriti iz malo drugačije perspektive. Slobodno vreme tokom izolacije možete iskoristiti da detaljno očistite vaš dom, a to podrazumijeva i da operete zavese, ćebad i prekrivače.

Na njima se skuplja jako mnogo bakterija, mikroba i prašine, pa ćete jednostavno prodisati kada ih očistite. Dezinfekcija doma je sada posebno značajna, pa kada se god setite prebrišite kvakve i površine koje stalno dodirujete alkoholom ili asepsolom.

Hemija koju koristite za čišćenje i dezinfekciju, kao i učestalo pranje ruku može prilično isušiti vašu kožu, zato obratiti pažnju da vaš izbor bude prirodna kozmetika. Na ovaj način ćete biti zdravi ali i negovani.

Pronađite način da “uhvatite malo sunca”

Činjenica da ne možemo napolje većini izuzetno teško pada. Kretanje se svelo na ono do prodavnice i nazad, s obzirom da dosta vremena ode na čekanje u redovima. Ipak, potrudite se da bar pola sata dnevno izdvojite za svež vazduh i sunčevu svetlost, a u tome vam i jutarnja kafa na terasi može pomoći.

Pripremite kremu sa UV faktorom kao zaštitu od sunca, svoju omiljenu knjigu i uživajte na terasi baš kao na plaži.

Ukoliko imate dvorište smatrajte se pravim srećnicima u ovoj situaciji i tokom dana što više vremena provodite upravo u svojoj oazi mira. Takođe, bitno je da stan provetravate redovno, da vam ulazi svež vazduh i sunčeva svetlost. Ako radite od kuće, pokušajte da postavite svoj laptop tako da budete blizu prozora i da vas tokom dana obasjavaju zraci sunca.

Fizička aktivnost – u zdravom telu je i zdrav duh

Kretanje i fizička aktivnost imaju izuzetno povoljan uticaj na naše zdravlje, a u trenutnoj situaciji nemamo prilike  za duge šetnje, vežbanje u prirodi, ili odlazak u teretanu. Zato izdvojte malo vremena tokom nedelje da se istegnete, ili uradite par vežbica koje će pomoći vašoj cirkulaciji, i razmrdati vas nakon predugog sedenja.

Bilo da radite jogu, pratite nekog fitnes instruktora na internetu, ili jednostavno radite vežbe zagrejavanja kao na časovima fizičkog, ovakve aktinosti će pomoći vašem organizumu da se oseća bolje i energičnije.

Iskoristite ovo vreme da formirate zdrave navike koje ćete nastaviti da primenjujete i onda kada se sve vrati u normalu. Pravi je trenutak da mnogo naučimo iz ove situacije i brigu o našem zdravlju uvrstimo u dnevnu rutinu.

Autor teksta: Agencija za digitalni marketing “Avokado”

Pratite nas FB
error: Content is protected !!