INFO Servis

UPOK jedna od dve organizacije izabrane za Savetovalište potrošača za region Vojvodine

Udruženje potrošača Kikinde jedno je od sedam u našoj zemlji koje je izabrano za Regionano savetovalište, na Konkursu koji je raspisalo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija.

Prema Konkursu resornog ministarstva za finasniranje programa od javnog interesa u oblasti zaštite potrošača, za jednu od dve organizacije za savetovalište za region Vojvodine, izabrano je kikindsko Udruženje potrošača. Predsednik Udruženja potrošača Kikinde, Darko Cvijan, objašnjava koje su sve aktivnosti predviđene u okvriu realizacije ovog projekta:

Predvideli smo edukaciju trgovaca, jer se u praksi pokazalo da oni imaju dosta problema sa Zakonom o edukaciji potrošača. Oni su često u nedoumici kada potrošač ima pravo da vrati robu. Potrošač neretko misli da ima mnogo veća prava nego što to zaista jeste slučaj – kaže Cvijan, i dodaje da su među planiranim aktivnostima i edukacija mladih i organizovanje takmičenja za srednjoškolce u poznavanju prava potrošača.

Naš sagovornik napominje da se u poslednje vreme često javljaju stariji potrošači koji su, uslovno rečeno, žrtve raznih promocija i nagradnih igara, van službenih prostorija:

-Trgovci, na neki volšeban način dolaze do ličnih podataka starijih ljudi, koji ponekad ne mogu racionalno da donose odluke. Veoma je važno istaći, da kada se kupovinom na daljinu realizuje prodaja, potrošač ima pravo da u roku od 14 dana, bez ikakvog objašnjenja vrati porizvod i dobije novac. Često takvi trgovci zavlače potrošače i odugovlače, kako bi prošao pomenuti period od dve nedelje. Zato je veoma bitno insistirati na povraćaju sredstava i raskidu ugovora – kaže Cvijan.

Jedna od novina u Udruženju potrošača je i radno vreme, koje je sada radnim danima od 9 do 17 sati. Do 15 časova primaju se telefonski pozivi, a od 15 do 17 Udruženje prima potrošače.Telefoni Udruženja su: 405-000 i 069/ 533 95 10.

Pratite nas FB