INFO Servis

Saveti za pravilno vežbanje i zdravu ishranu

Gost Ami Naxi radija bio je Slobodan Suvajdžin, master profesor sporta i stručnjak iz oblasti suplementacije, koji je odgovorio na pitanja kada i koliko treba vežbati, koje su to najčešće greške prilikom vežbanja i kakva se ishrana preporučuje tokom letnjih dana. 

Leti se zbog velikih vrućina preporučuju treninzi u prepodnevnim časovima, a ukoliko to nije moguće zbog radnih obaveza onda je najbolje vežbati predveče, nakon 19 časova.

Dovoljno je dva do tri puta nedeljeno ići u teretanu, i to u jednom treningu vežbati gornji deo tela a u drugom raditi vežbe za noge, dok trbušnjaci mogu da se rade svakog drugog dana. Ostalim danima preporučuje se provođenje vremena u prirodi, trčanje, plivanje i vožnja bicikla. Sasvim je dovoljno do sat vremena dnevno upražnjavati fizičku aktivnost – kaže Slobodan Suvajdžin.

Naš sagovornik kaže da je za početnike u teretani najvažnije je da budu oprezni i da prvo savladaju tehniku izvođenja pokreta i disanja. U početku je najbolje raditi kružni trening da bi se telo upoznalo sa pokretima.

Veliki problem u teretani predtsavljaju povrede koje nastaju usled grešaka koje vežbači prave. Uzroci su najčešće preksakanje zagrevanja i istezanja, veliki broj vežbi po treningu i loša tehnika izvođenja vežbi. Kada se sve ove greške eliminišu, mogućnost bilo kakve povrede svodi se na minimum. 

Tokom letnjih meseci najvažnija je hidracija, uzimanje što većih količina tečnosti. Obroci treba da budu manji a češći, treba unositi što više voća i povrća, salata prelivenih maslinovim uljem i proeteine iz nemasnog mesa. Voće je najbolje uzimati kao međuobrok i to u prepodnevnim ili ranijim popodnevnim časovima. Uveče treba izbgevati konzumiranje voća zbog većih količina šećera koji sadrže.

Slobodan Suvajdžin, koji je stručnjak iz oblasti suplementacije, predlaže uzimanje izotoničnih napitaka zbog pravilne hidracije u ovim vrelim letnjim danima jer sadrže proste ugljenne hidrate, natrijum, kaliju, vitamine i minerale. Prpeoručljivi su i proteinski šejkovi, magnezijum i omega 3 masne kiseline.