INFO Servis

Putevi mlinova spajaju region: Suvača veliki turistički potencijal

U Narodnom muzeju u Kikindi održan je okrugli sto na temu “Nasleđe i održivi razvoj“, koji se realizuje u okviru projekta “Mlinovi koji melju, putevi koji spajaju – putevi mlinova“ i koji se finansira u okviru programa prekogranične saradnje Interrreg IPA Mađarska – Srbija. Cilj okupljanja bio je povezivanje i saradnja zemalja regiona na kojima je da stvore kapacitete za kvalitetnije privlačenje turista. Vodeći partner ovog projekta je Kiškun muzej, a ostali partneri ONTE Opustaser i Opština Hodmezevašarhelj iz Mađarske, Mesna zajednica Orom, kao i Narodni muzej Kikinda. Na sastanku je održana prezentacija primera dobre prakse u uključivanju lokalne zajednice i razvoja ideja o budućoj održivosti Suvače i aktivnom angažovanju lokalne zajednice:

Svi mi koji učestvujemo u ovom projektu imamo mlinove, uglavnom su to vetrenjače, ali Kikinda poseduje Suvaču i to jeste naše veliko bogatsvo. Na ovaj način ćemo biti uključeni u projekat povezivanja preko mlinova, ali smo se sastali kako bi i lokalnim udruženjima predstavili na koji način mogu da doprinesu boljoj turističkoj ponudi našeg grada. Želja nam je da oni sami razmišljaju o tome na koji način mogu da prošire svoju ponudu koja bi postala trajni sadržaj u okviru naše Suvače. Mi ćeno to da podržimo i da na ozbiljan način započnemo zajedničku sradnju – istakla je Lidija Milašinović, direktorka Narodnog muzeja Kikinda.

Projektom je planirano da se turistička ponuda svih učesnika obogati pre svega tradicionalnom kuhinjom, na šta posebnu pažnju treba da obrate lokalna udruženja žena koja već duži niz godina tradiciju našeg naroda čuvaju od zaborava:

Pored rukotvorina, mi se takođe bavimo i gastronoijom, tako da je ovo zaista lepa prilika da se uključimo u projekat. Goste možemo da privučemo pre svega pripremom starinske hrane, prodajom kolača, starih jela, jer se time i bavimo. Ponudili bi ono što se u prošlosti pravilo na našem području. Tu spadaju slavski kolači, krofne, gibanice i gibančice, možemo da pripremimo pileći paprikašjer je to tradicionalno jelo vezano za Iđoš. Sve to može da privuče veliki broj tusrista – kaže Brankica Mikalački, iz Udruženja “Vreteno“ iz Iđoša.

Suvača je turistička osobenost ne samo Kikinde i naše zemlje, već i Evrope. Jedan je od dva preostala evropska suva mlina i to je raritet koji treba čuvati i održavati upravo preko ovakvih i sličnih projekata:

Turisti vrlo dobro znaju za Suvaču, tako da zbog nje i dolaze u naš grad, između ostalog. Ona je sinonim za Kikindu. Mamut se kao naš brend pojavio dosta kasnije, ali je Suvača odolela vremenu, preživela je dva svetska rata, pojedine požare, ali je i dalje imamo i zahvaljujući suvači mislim da je taj potencijal magneta privlačenja turista prepoznat upravo u kikindskoj suvači – napomenuo je Miroslav Brandić, vlasnik Turističke agencije “Oaza“ u Kikindi.

Ukupna vrednost projekta je oko 515.000 evra, od čega Evropska unija finansira sa oko 438.000. Projekat je započet prvog marta 2018. i trajaće do 29. februara 2020. godine.

Pratite nas FB
error: Content is protected !!